Test Blog Page

Modne dziś hasło “omnichannel” to nowe spojrzenie na wielokanałowość. Jego celem jest zapewnienie spójnego doświadczenia konsumentowi w każdym kanale, w którym wchodzi on w interakcję z przedsiębiorstwem. Jest to coś, czego klienci zaczęli żądać od marek, którym mają być lojalni. Obrazuje to m.in. statystyka z badania przeprowadzonego przez agencję Forrester Research. Aż: 73% konsumentów stwierdziło, że prawdopodobnie odwiedziłoby lokalny sklep, jeśli na jego stronie internetowej znaleźliby informację o dostępności produktów. Tylko 36% udałoby się do Czytaj więcej
  Categories : Customer Experience  Posted by Karolina Jurewicz  No Comments
Zasady Customer Experience
30%. Tyle wynosi prawdopodobieństwo, że klient wróci do Ciebie po pierwszej wizycie. Wzrasta ono wraz z kolejnymi odwiedzinami i przez długi czas jest wciąż kosztowną loterią. Według badań przeprowadzonych przez Hubspot, pozyskanie nowego klienta jest droższe od utrzymania lojalnego czasem 25-krotnie, kiedy zwiększenie powrotów tylko o 5% może skutkować nawet podwojeniem przychodów. Ponad pół wieku temu pewien przedsiębiorca zbudował biznes, gdzie za absolutnie nadrzędne cele postawił jak najwyższe zadowolenie odwiedzających oraz nakłonienie ich do regularnych Czytaj więcej
  Categories : Customer Experience  Posted by Damian Fabich  No Comments
Wyścig o klienta, przyjazny interfejs, doświadczenia klientów, doświadczenia użytkowników – nawet jako osoby niedziałające w branży związanej z szeroko pojętym designem jesteśmy bombardowani tego typu hasłami niemalże na każdym kroku. Rynek projektowania innowacji w Polsce jest w fazie rozkwitu, stąd powstają coraz nowsze systemy, a co za tym idzie i nazewnictwo. W tym artykule cofniemy się do podstaw w celu usystematyzowania wiedzy o Customer Experience oraz User Experience.  Po przeczytaniu artykułu będziesz bogatszy o to:  Czytaj więcej
  Categories : Customer Experience, User Experience  Posted by Anna Kita  No Comments
68 procent projektów IT ponosi porażkę. Według danych The Standish Group International powodzenie projektów IT oscyluje wokół podobnych wartości od niemal dekady. Uśredniając wartości z ostatnich 8 lat zauważymy, że około 30% projektów kończy się zgodnie z założeniami. Natomiast 20% przedsięwzięć jest zamykana przedwcześnie. Połowa projektów Agile jest doprowadzana do końca, jednakże po terminie bądź z większym budżetem niż zamierzony.  Co najgorsze często kończone są one ze zmienionymi produktami końcowymi nieodpowiadającymi oczekiwaniom klientów.   Z Czytaj więcej
  Categories : Design Thinking  Posted by Karolina Jurewicz  No Comments
Z artykułu dowiesz się o: sposobach reagowania współczesnych klientów na złe doświadczenia;czynnikach wpływających na negatywne customer experience. Marki są bardziej odpowiedzialne za swoje poczynania niż kiedykolwiek. Paręnaście lat temu, jeśli zapłaciliśmy za produkt lub usługę i nie byliśmy zadowoleni z tego co otrzymaliśmy, najlepsze na co mogliśmy liczyć to zwrot pieniędzy (jeżeli oczywiście wysłaliśmy uprzednio list z reklamacją). Może wspomnieliśmy o tym kilku znajomym, a oni opowiedzieli o wspomnianej sytuacji paru swoim. Na tym, jednak Czytaj więcej
  Categories : Customer Experience, Service Design  Posted by Joanna Cholewka  No Comments
Z artykułu dowiesz się: jakiej rozrywki oczekuje nowoczesny konsument kultury; jak kina mogą zapewnić lepsze doświadczenia klienta dzięki Service Design i Design Thinking;gdzie leży przyszłość kina i o przemianach w konsumpcji treści wideo. All work and no play makes Jack a dull boy Dostarczanie sobie przyjemności to nieodłączny aspekt życia. Nie jest on niezbędny do funkcjonowania, lecz ostatecznie każdy z nas dąży do nawet minimalnego zaspokojenia tej potrzeby. Inaczej światowy przemysł rozrywki — film, telewizja, Czytaj więcej
  Categories : Customer Experience, Service Design  Posted by Damian Fabich  No Comments
Określenie, które w Polsce nie jest jeszcze tak powszechne, jednak z dnia na dzień zyskuje na coraz większej popularności. Employee Engagement to konsekwencja pojawienia się nowego pokolenia na rynku pracy.  Obecnie młodzi pracownicy nie chcą spędzać czterdziestu godzin tygodniowo, wykonując wyłącznie przydzielone polecenia. Wymagają oni od organizacji nowych doświadczeń, przygody, w którą mogą się zaangażować i nie traktować jej jako obowiązku.   To tylko część wymagań, które są obecnie stawiane pracodawcom. Jednak, co najważniejsze, odpowiednie Employee Czytaj więcej
  Categories : Service Design  Posted by Ewa Jakubiec  No Comments
Jak przetestować pomysł na startup
Żyjemy w erze jednorożców, błękitnych oceanów i wielkich marzeń o gwałtownym wzroście słupków sprzedaży, międzynarodowej ekspansji czy modernistycznej siedzibie. Jednak badania pokazują, że 42% upadających startupów tworzy produkty, których nikt nie chce. Dlaczego? Ponieważ nie poświęcają czasu na zrozumienie ludzi. W jaki sposób zweryfikować pomysł na startup, zanim się za niego zabierzemy? Sprawdź się w jednym zdaniu  Przedsiębiorczość opiera się na prostej, a zarazem uniwersalnej formule, którą możemy zastosować przy każdym rodzaju biznesu. Potrzeba/problem klienta + Czytaj więcej
  Categories : Design Thinking, Service Design  Posted by Joanna Cholewka  No Comments
Serwicyzacja gospodarki (zwiększenie znaczenia usług w gospodarce) wprowadziła do przedsiębiorstw systemy produktowo-usługowe. Organizacje zmieniają swoją ofertę i dopasowują ją do oczekiwań klientów. Zastępują wytwarzanie, dystrybucję oraz sprzedaż towarów materialnych, proponując tzw. hybrydy. Czym są oraz jak wygląda proces ich tworzenia? Czy rzeczywiście dążymy do całkowitego zrezygnowania z tworzenia produktów?  Czy usługi możemy importować, bądź muszą być tworzone i konsumowane tam, gdzie jest na nie popyt?  Aktualny poziom integracji społeczeństw, gospodarek i kultur pozwala na tworzenie Czytaj więcej
  Categories : Service Design  Posted by Karolina Jurewicz  1 Comment
Innowacje w biznesie
Czy avatary mogą być wśród nas? Skaner, który może poprawić jakość chodzenia? Lustereczko, które faktycznie odpowie na pytanie, kto jest najpiękniejszy na świecie? Czy to dylematy rodem z filmów science fiction? Nie do końca. To pytania, które najprawdopodobniej zadały sobie osoby, dzięki którym możemy spojrzeć na znane nam rzeczy w inny sposób. W poniższym zestawieniu prezentujemy trzy, nowe podejścia do tematu projektowania innowacji. Są to przykłady, na modyfikację tego, co teoretycznie nie wymaga zmiany.  Zaczynając od Czytaj więcej
  Categories : Customer Experience  Posted by Karol Marmuszewski  No Comments
Pracując, szkoląc się z Design Thinking, często przychodzi to bezrefleksyjnie. Podejmując decyzję o nauce bądź przeprowadzeniu projektu w tej metodologii, bierzemy pod uwagę jej uznanie przez wiele środowisk i traktujemy na polskim rynku jeszcze, jako pewną nowinkę, o której warto wiedzieć. Przystępując do analizy tego procesu, można zadać sobie pytanie, czy to jeszcze działa?  Spójrzmy na historię  Początki prac nad koncepcją Design Thinking przypadają na lata 60 ubiegłego stulecia. Za prekursora myślenia projektowego uważa się Czytaj więcej
  Categories : Design Thinking  Posted by Anna Kita  No Comments
Fan Engagment
W pierwszym artykule o wykorzystaniu narzędzi Design Thinking w świecie sportu poruszyłem temat ogólnego toku postępowania podczas projektowania rozwiązań dla fana. Nadeszła pora, by przyjrzeć się dokładniej, w jaki sposób przekuto tę teorię w praktykę, podczas współpracy z klubem piłki nożnej – WKS Śląsk Wrocław. Jeżeli zagadnienie projektowania skoncentrowanego na użytkowniku jest dla Ciebie nowe lub zastanawiasz się, dlaczego łączyć je ze światem sportu, to polecam wymienioną wyżej 9-minutową angielską lekturę. Celem pracy naszego zespołu była Czytaj więcej
  Categories : Customer Experience, Design Thinking  Posted by Damian Fabich  No Comments
Employer Branding to mieszanka marketingu i technik HR, poświęcona budowaniu wizerunku pracodawcy w pożądany dla niego sposób. Ma za zadanie stworzyć oraz zaprezentować na rynku takie wyróżniki przedsiębiorstwa, które przyciągną nowych pracowników oraz pozwolą na utrzymanie tych z dłuższym stażem. Pojęcie Employer Brandingu po raz pierwszy pojawiło się w 1990 r. podczas konferencji organizowanej przez Chartered Institute of Personnel and Development i choć od tamtej pory minęło już prawie 30 lat, koncepcja nadal pozostaje żywa Czytaj więcej
  Categories : Design Thinking  Posted by Ewa Jakubiec  No Comments
Empatia jest sercem designu. Bez zrozumienia tego, co inni widzą, czują, jakie mają doświadczenia – projektowanie jest bezcelowe. Często zaznaczam przy realizowanych projektach, że empatia to nasze źródło inspiracji. Dzięki niej odnajdujemy tzw. punkty zaczepienia – puste przestrzenie na świecie do zagospodarowania rozwiązaniami. Kluczowe jednak jest wcześniejsze zrozumienie, czym tak naprawdę jest empatia. Empatia – jak ją rozumieć? Już od dzieciństwa słyszymy stwierdzenie: bądź empatyczny. Niestety większość dorosłych nie zna znaczenia tego słowa, co za tym Czytaj więcej
  Categories : Design Thinking, Service Design  Posted by Joanna Cholewka  No Comments
Każdy Millenials ma swoje potrzeby, jednak to grupa, dla której priorytetami są przede wszystkim wartość i wygoda. Jeszcze jakiś czas temu to Facebook spędzał sen z powiek większości społeczeństwa. Millenialsi przyzwyczajają jednak świat do dzielenia się wszystkim w internecie za pomocą Instagrama czy Snapchata. To tam aktualnie znajdziemy o nich najwięcej informacji. Dzielą się tym, z kim się spotykają, gdzie wychodzą, co jedzą… Coraz częstsze są również wysyłane zdjęcia prosto z przymierzalni z pytaniem do Czytaj więcej
  Categories : Customer Experience  Posted by Karolina Jurewicz  No Comments