Badania pokazują, że aż 86% konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za usługi lepiej dopasowane do ich potrzeb. Jak zaprojektować taką usługę czy też produkt? Przede wszystkim należy skupić się na tym czego oczekują nasi klienci.

Konsumenci oczekują personalizacji, wiedzą czego chcą i są chętni uczestniczyć w procesie projektowania rozwiązań. Badania dowodzą, że produkty, w których procesie tworzenia uczestniczyli klienci, generują większe zyski aniżeli te, które są od początku do końca projektowane przez pracowników firmy. 

Kolejnym ważnym elementem budowania strategii w oparciu o customer experience jest wiedza jak zatrzymać klienta przy sobie. Badania dowodzą, że budowanie długofalowych relacji z klientem generuje zyski o około 60% wyższe niż te pozyskiwane z nowych klientów. Co w takim wypadku zachęci klienta do powrotu? Przede wszystkim musimy skupić się na nagradzaniu odbiorców naszych rozwiązań oraz za ich lojalność. Klienci oczekują programów lojalnościowych łatwych w odbiorze i nagród dla nich osiągalnych.

Biorąc pod uwagę powyższe czynniki należy zrozumieć, jak ważne jest zrozumienie potrzeb naszego klienta. Niezbędne jest także przeprowadzenie dogłębnej analizy i badań. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *