Nowe sposoby na innowacje

Innowacje w biznesie

Czy avatary mogą być wśród nas? Skaner, który może poprawić jakość chodzenia? Lustereczko, które faktycznie odpowie na pytanie, kto jest najpiękniejszy na świecie? Czy to dylematy rodem z filmów science fiction? Nie do końca. To pytania, które najprawdopodobniej zadały sobie osoby, dzięki którym możemy spojrzeć na znane nam rzeczy w inny sposób. W poniższym zestawieniu prezentujemy trzy, nowe podejścia do tematu projektowania innowacji. Są to przykłady, na modyfikację tego, co teoretycznie nie wymaga zmiany. 

Zaczynając od podstaw, innowacja jest odwiecznym tematem w świecie biznesu. Możemy ją traktować jako narzędzie do tworzenia i zdobywania nowej wartości na szybko zmieniającym się oraz coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Jej obecność wolno odbierać jako płynny trend, natomiast zawsze postrzegana jest jako coś, do czego warto dążyć. Często zdarza się usłyszeć, że samo słowo innowacja przestało już właściwie cokolwiek znaczyć, ale czy ktoś kiedyś powiedział jestem jej przeciwny? My też uważamy, że raczej nie.

Ludzie wprowadzają innowacje od tysięcy lat. Jej początki obejmowały wykorzystanie ognia, narzędzi ręcznych, czy wczesne nauki stosowane, takie jak medycyna czy księgowość. Wszystkie nowości, które możemy obserwować, nie były wcześniej tak zróżnicowane jak obecnie. Znajdziemy je praktycznie w każdej kategorii życia: w produktach kosmetycznych, opakowaniach żywności, czy szeroko rozumianych usługach lub przedsiębiorczości. W tym artykule chcielibyśmy się skupić na trzech wybranych innowacjach, które dostrzegliśmy ze względu na to, że w nowy sposób odpowiadają potrzebom użytkowników.

Według nas poszerzanie perspektyw umożliwia odrzucenie przyjętych, sztywnych ram procesu tworzenia. Szersze spojrzenie prowadzi do projektowania nowych rozwiązań, które uwzględniają odbiorcę końcowego i jego niekiedy często skrywane oczekiwania. Poniżej przygotowaliśmy krótkie zestawienie nowych spojrzeń, które w ostatnim czasie zwróciły naszą uwagę.  

Nowe spojrzenie na… aktywność fizyczną

Innowacje w biznesie

Nike Unlimited Stadium. Koncept cyber-bieżni umożliwiający rywalizację z samym sobą. Marka stworzyła pełnowymiarowy tor LED w kształcie śladu buta Nike LunarEpic. Ta 200-metrowa trasa ma kształt ósemki i jest otoczona ekranami, co pozwala na udział w wirtualnym wyścigu. Po ustawieniu początkowego czasu okrążenia, rywalizujący avatar sunie obok biegacza. Avatary stają się coraz większe, im szybciej się poruszają, co mobilizuje uczestnika do dotrzymania kroku swojemu cyfrowemu ja. Dzięki nieograniczonemu stadionowi Nike, użytkownicy toru mogą w zupełnie inny sposób kontrolować swój czas, poprawiać wyniki, rzucać wyzwanie i przekraczać własne bariery.  

Nowe spojrzenie na… obuwie

Innowacje w biznesie

Sklep internetowy eobuwie.pl wprowadza całkowicie nową usługę, która ma ułatwić klientom możliwość zakupu odpowiedniego buta online. Stworzony system esize.me jest w stanie wykonać dokładny model 3D stóp, uwzględniający jej wszystkie wymiary: długość, szerokość, wysokość i tęgość. Proces skanowania trwa kilka sekund, a trójwymiarowy obraz i szczegółowe informacje są wyświetlane na tablecie. Otrzymujemy autentyczny rozmiar niezależny od producenta, czy typu buta. Dzięki temu system likwiduje ryzyko niedopasowania obuwia, tym samym odpowiada na obawy kupujących. Nie musimy się już martwić tym, czy buty będą pasować, czy nie. 

Nowe spojrzenie na… swoje odbicie

Innowacje w biznesie

Abyss Glass to polski start-up, który zajmuje się produkcją interaktywnych luster, na których wyświetlane są treści reklamowe w zależności od indywidualnych upodobań kupujących. To innowacyjne rozwiązanie, które wpływa na postęp digitalizacji m.in. w branży usługowej. Takie urządzenia znajdują się między innymi w sklepie Nike, w galerii handlowej Wroclavia. Główną funkcją lustra jest wchodzenie w interakcję z klientami. 


Chcesz wdrożyć na rynek nowatorskie produkty i usługi? Zobacz, jak możemy Ci w tym pomóc.

Można z niego skorzystać na dwa sposoby. Po wybraniu rekomendowanych produktów i ich rozmiarów, obsługa sklepu otrzymuje informacje o wybranych rzeczach, po czym przynosi je do przymierzalni. Na lustrze nadal widoczne są proponowane ubrania, które można dopasować do stroju. Druga możliwość korzystania ze zwierciadła to po standardowym wybraniu produktu i zabraniu go do przymierzalni, możemy zeskanować kod kreskowy, dzięki czemu pojawią się wszystkie informacje dotyczące towaru. Otrzymamy wtedy informację odnośnie do materiału, ceny, czy dostępności rozmiarów. To świeże podejście tworzy szereg nowych doznań w trakcie procesu zakupowego. Dodatkowo jest odpowiedzią na to, że ludzie nie kupują wyłącznie rzeczy, ale również towarzyszące doświadczenie.

Innowacje w biznesie  

Wszystkie nowe sposoby na, budują nowy wymiar projektowania innowacji i doświadczeń. Wymienione przykłady są dowodami na możliwość ciągłego usprawniania naszych codziennych potrzeb. Ułatwianie dokonywania wyborów, personalizacja zakupów, wzniesienie treningów na zupełnie inny poziom. Wszystko po to, aby odpowiedzi rynku, były szyte na miarę odbiorców końcowych. Trudno odpowiedzieć na pytanie, jak tworzyć innowacje, których klienci nie oczekują, ale ostatecznie pokochają. Podpowiadamy jednak, że po selekcji wszystkich pomysłów, których każdy ma sporo, należy obrać kierunek, który uwzględnia faktyczne wymagania użytkowników. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *