5 najistotniejszych potrzeb Millenialsów

Każdy Millenials ma swoje potrzeby, jednak to grupa, dla której priorytetami są przede wszystkim wartość i wygoda.

Jeszcze jakiś czas temu to Facebook spędzał sen z powiek większości społeczeństwa. Millenialsi przyzwyczajają jednak świat do dzielenia się wszystkim w internecie za pomocą Instagrama czy Snapchata. To tam aktualnie znajdziemy o nich najwięcej informacji.

Dzielą się tym, z kim się spotykają, gdzie wychodzą, co jedzą… Coraz częstsze są również wysyłane zdjęcia prosto z przymierzalni z pytaniem do obserwatorów o zdanie, które spodnie powinni wybrać. Social media dla dużej grupy stały się nieodzowną częścią życia, granica między rzeczywistością a światem wirtualnym dla nich nie istnieje. Dla niektórych media społecznościowe stały się sposobem na życie, są traktowane przez nich jako główne źródło dochodów

Żyjemy w czasach, w których dużo się dzieje, zdecydowana większość społeczeństwa ma wszystko na wyciągnięcie ręki. Na odcinek ulubionego serialu nie musimy czekać, możemy cały sezon obejrzeć od razu. Obszerne treści nas odstraszają, ponieważ najzwyczajniej w świecie zabierają za dużo cennego czasu. Uwielbiamy konkretne, krótkie posty a najlepiej wiadomości w formie audio czy video.

Znaczenia nie posiada już tradycja marki, ale to jakie dana marka niesie za sobą wartości. Posiadanie sprzętu firmy Apple wiąże się z poczuciem przynależności społecznej i to owe poczucie tak naprawdę Millenialsi konsumują.

Millennials stara się pokazać swojemu otoczeniu, że jego życie jest ciekawsze od innych, ale jednocześnie pragnie przynależeć do grupy społecznej o podobnych wartościach. Dla zobrazowania takiej sytuacji, z moich obserwacji wygląda to następująco: reprezentant pokolenia zakupuje koszulkę marki, z którą się utożsamia, a następnie „chwali” się zakupem przy użyciu Snapchata czy Instastory kilkutysięcznej grupie obserwatorów.

Zadbaj o komunikację na wysokim poziomie.

Jeżeli zarządzasz zespołem, w którym pracują Millenialsi to zapewne wiesz, jak ważna jest dla nich atmosfera oraz komunikacja. Przyzwyczajone od wielu lat pokolenie do swobodnych i mocno opiniotwórczych dyskusji w internecie przenosi swoje wypowiedzi do świata biznesowego, często niestety nie zdając sobie sprawy z efektów takich poczynań.

Metoda, którą mogę polecić to krótkie rozmowy z pojedynczymi osobami. Rozmowy o ich codzienności po pierwsze nauczą Cię wielu cennych informacji o Twoim teamie, a dodatkowo stworzą między Tobą a członkami Twojego zespołu poczucie zaufania. Jeżeli uda Ci się zrozumieć dzięki tym rozmowom kim są i jakie mają potrzeby, bez większych problemów znajdziesz sposób na to, aby Twój team był bardziej efektywny.W moim przypadku okazało się, że mój zespół potrzebuje większej ilości krótkich przerw podczas pracy.
Sprawdź jakie wnioski uda wysunąć się Tobie!

Najlepiej na potrzeby Millenialsów odpowie ich rówieśnik.

Jeżeli chcesz właściwie odpowiedzieć na potrzeby pokolenia Y, a niestety nie jesteś w stanie samodzielnie ich zbadać bądź zrozumieć istnieje jeszcze jedno rozwiązanie.

Pozwól wykazać się pracującym wraz z Tobą Millenialsom, mają oni dużo krótszą drogę do zgromadzenia informacji niż Ty, a dodatkowo część oczekiwań pokolenia bardzo prawdopodobnie pokrywa się z ich własnymi potrzebami.

Przy pracy projektowej praktykuje się rozwiązanie odrobinę bardziej angażujące grupy docelowe. Zaprasza się reprezentanta badanej grupy do wspólnej pracy przy zbieraniu danych oraz definiowaniu problemów. Taki użytkownik jest w stanie wnieść ogrom potrzebnych informacji do projektu, a dodatkowo zespół projektantów ma większą motywację do pracy oraz więcej możliwości do obserwowania nawyków i zachowań użytkownika.

“Wezmę na wynos.”

Potrzeby wygody oraz oszczędności czasu u Millenialsa uwidaczniają się nie tylko w kontekście poszukiwania pracy czy korzystania z mediów społecznościowych, ale również bardzo widoczne są w konsumpcji czy korzystaniu przez niego z wszelkich usług. Coraz częściej używane są internetowe systemy zapisów czy to na eventy, czy do fryzjera. W pogoni na uczelnię czy do pracy Millenialsi zabierają ze sobą na wynos kawę i kanapkę z ulubionej kawiarni. Wieczorami często zdarza się im zamówić przez aplikację mobilną kolację — łatwiej im korzystać z takiego rozwiązania niż kontaktować się z restauracją telefonicznie. Aplikacja umożliwia im dodatkowo zaspokojenie potrzeby informacji — natychmiast dostają informację, ile zapłacą za dostawę, ile zajmie dowóz oraz aktualizacje, na jakim etapie jest ich zamówienie. Powstają wszelakie startupy dowożące posiłki, czy też kawę coraz szybciej pod drzwi klienta. Odpowiadanie na potrzebę wygody staje się coraz trudniejsze ze względu na szybko rosnące wymagania w tym zakresie.

Istotność odpowiadania na potrzeby pokolenia Y. 

Odpowiadanie na potrzeby Millenialsów jest obecnie kluczowe dla wielu przedsiębiorców, ponieważ są oni ogromną jak nie największą grupą docelową. Jeżeli chcemy, aby kupowali nasze produkty czy usługi bądź chętnie pracowali w naszych firmach, powinniśmy odpowiadać przynajmniej na część z ich pięciu, moim zdaniem, najistotniejszych potrzeb:

1. Twoje produkty i usługi powinny przede wszystkim być łatwe do zakupu oraz wygodne do korzystania.
2. Odpowiednia komunikacja jest jednym z kluczowych „benefitów”, których oczekuje pracownik z pokolenia Y.
3. Millenialsi mają ogromną potrzebę przynależności do grupy osób wyznających podobne wartości.
4. Świat toczy się w szybkim tempie, więc Millenials oszczędza czas na wszystkim, na czym może.
5. Pokolenie Y czuje się bezpiecznie, kiedy posiada jak największą ilość informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *